EQUO Berdeak-ek Eusko Jaurlaritzari eta gobernu zentralari eskatu die sektore petrokimikoaren gainbehera kontuan hartzeko eta ibilgailu kutsatzaileen salerosketarako laguntzak zuzentzeko

  • Petronorrek konpainia “deskarbonizaziorako hub” bihurtzeko beharrari buruz egindako diskurtsoak agerian uzten ditu gobernuak, beraien Renove plan zaharkituekin, herrialdea erregai fosilen erabileran eta kontsumoan oinarritutako eredu ekonomiko eta industrial batean geldituz.
  • EQUO Berdeak-en ustez, Imazen iragarpenak agerian uzten du sektore petrokimikoak “zailtasun handiak” dituela, Petronorren moduko findegiak epe ertainera bideragarriak izatea kolokan jartzen dutenak.
  • Alderdi berdeak berriro planteatu du sektore petrokimikoan eta automobilgintzan “aldaketa globalen ondorioz” galduko diren milaka enpleguen “birkualifikazioa planifikatzeko” beharra, industria-sektore iraunkorragoetan eta etorkizunekoetan sar daitezen, kimika berdean edo ibilgailu elektrikoan, esaterako.

EQUO Berdeak-en ustez, Gobernu zentralak eta Eusko Jaurlaritzak agerian geratzen ari dira diesel eta gasolina ibilgailuak erosteko Renove plan berriak abian jarri dituztela, baina sektore petrokimikoak berak onartzen du beharrezkoa dela deskarbonizaziorantz joatea. Ildo horretan mintzatu zen atzo Josu Jon Imaz Repsol-eko kontseilari delegatua, eta Petronor-ek hondakinetatik erregai sintetikoak eta gasa ekoizteko bi instalazio garatzeko asmoa duela iragarri zuen. Erabaki hori sektore petrokimikoak maila globalean bizi dituen zailtasun larrien beste froga bat da, petrolioaren prezioen hondoratzearekin eta planeta mailako erregaien salmenten beherakada nabarmenarekin. Gainera, adituek aurreratu dutenez, atzeraldi ekonomikoaren mehatxuarekin batera, Europan berretsi egiten dira jarduera ekonomikoak birkokatzeko eta motordun ibilgailuen erabilerak behera egiteko joerak.

EVE

Egoera hori gorabehera, gobernu zentralek eta euskal gobernuek zaharkituta dauden formulak azpimarratzen jarraitzen dute, hala nola iragarritako Renove planak abiaraztea. Plan horiek ez dute lortuko automobilgintza-industria nazionala suspertzea, eta, gainera, eraldaketa ekologikoari aurre egiteko beharrezkoak diren baliabideak kentzen dituzte. EQUO Berdeak-en arabera, horrek herrialdea erregai fosilen erabileran eta kontsumoan oinarritutako eredu ekonomiko eta industrial batean geldiaraziko du. “Laguntzak gaurko eta biharko gosea dira. Ez dute balio automobilgintzaren industria nazionala, gehienbat esportatzailea, suspertzeko, eta, gainera, beharrezkoak diren baliabideak kentzen dituzte eraldaketa ekologikoari aurre egiteko, eta ibilgailu elektrikoak, autonomoak eta partekatuak fabrikatzeko inbertsioak eta proiektuak erakartzera bideratuta egon beharko lirateke”, azpimarratu du Joserra Becerra alderdi berdeko lehendakarigaiak.

Becerrarentzat, gobernuak berehala hasi dira erabakiak hartzen, eta erabaki horiek ez diote erantzuten ez gizarteak eskatzen duenari ez egoera globalari. Hautagai berdeak uste du oraindik garaiz dela erabakia zuzentzeko eta sektore petrokimikoaren gainbehera aintzat hartzeko. Ibilgailu kutsagarrien salerosketarako laguntza horiek birplanteatzeko eskatu die.

Alderdi berdeak berriz ere proposatu du sektore petrokimikoan eta automobilgintzan “aldaketa globalen ondorioz” galduko diren milaka enpleguen “birkualifikazioa planifikatzeko” beharra, industria-sektore iraunkorragoetan eta etorkizunekoetan sar daitezen, kimika berdean edo ibilgailu elektrikoan, esaterako.