- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
-
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
-
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
-
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.
-
- 29/2021 Errege Lege Dekretuak, abenduaren 21ekoak, betebehar gisa dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko
- Legezko epea betetzeko bi hilabete falta diren honetan, hamar kargaleku baino ez dituzte instalatu, bost Artiumgo aparkalekuan eta beste bost Iradier Arenakoan; eta besterik ez beste aparkalekuetan, hala nola Santa Barbaran, Autobus geltokian eta Europan
- “Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak
Elkarrekin Vitoria-Gasteiz udal taldeak (Podemos-IU-Berdeak EQUO) auto elektrikoentzako kargaleku gehiago eskatuko ditu hiriko udal aparkalekuetan; izan ere, abenduaren 21eko 29/2021 Errege Lege Dekretuak betebehartzat dakar 2023ko urtarrilaren 1a baino lehen kargaleku bat izatea 40 aparkalekuko.
Legezko betebehar hori betetzeko bi hilabete falta diren honetan, gaur egun, hamar kargaleku bakarrik daude instalatuta Gasteizen; bost Artiumgo parkinean eta beste bost Iradier Arenakoan. Beste aparkaleku publiko batzuetan, hala nola Santa Barbarakoan —guztira 537 aparkaleku—, Europan —225— eta Autobus geltokian —302—, ez dago kargaleku bakar bat bera ere instalatuta. Errege Dekretuak dakarrenez, 2023ko urtarrilean, Gasteizko udal aparkaleku publikoetan, gutxienez 63 kargaleku izan behar lukete.
Elkarrekin taldearen ustez, gabezia horrek atzerarazi egiten du automozioan hain premiazkoa den trantsizio elektrikoa, deskarbonizazio prozesuan trakzio indarra egiten duen arloa bera. EAEk mugikortasun elektrikoaren eremuan markatuta duen helburua zera da, 2030era heltzea ibilgailuen %16, hiriko autobusen %50 eta taxi flotaren %80 elektrifikatuta. Erronka handia da, eta gaur egun Gasteizen matrikulatuta dauden ibilgailu elektrikoen kopurua, aldiz, oso txikia, 2022ko hasieran zentsuko 147.670 ibilgailu pribatuetatik 575 baino ez baitziren “Zero Isuriko” ibilgailuak.
“Auto elektrikoak erosteko pentsatzen ari direnek oztopo horixe aurkitzen dute —ibilgailuen prezio handiaz gain—, izan ere, gaur egun ia ez baitago kargaleku publikorik eskura. Udal honek ezin du traba bat izan garraio publikoaren zein pribatuaren elektrifikaziorantz jotzeko orduan”, azpimarratu du Óscar Fernández bozeramaileak.
Hori dela eta, Fernándezek mozio bat erregistratu du datorren udalbatzarrean eztabaidatu eta mugikortasun elektrikoaren sustapenerako plan bat ezartzeko. Ekimenean tokiko instituziotik eskatzen dute modu ordenatuan ezartzea kargalekuok lehentasuna emanez udalerrian garaje eskasian diren eremuei.
Proposamenak era berean dakar behar diren azterketa eta aldaketa urbanistikoak egitea zerbitzuguneek energia berriztagarrietatik datorren kargaleku elektriko laster bat behintzat izan dezaten.