Eskatu dugu Hiriko-Lakotako bezalako ibilgailu elektrikoaren inbertsioak garraio publikoa eta partekatutako autoa hobetzera bideratzea, eta ez hainbeste ibilgailu partikularrean, haren erabilera jasanezina murrizteko

  • Alderdi berdeak ohartarazi du ibilgailu elektrikoaren beharrezko garapenak ez duela atzeratu behar egungo mugikortasun-ereduaren ezinbesteko eraldaketa, jasanezina baita.

  • Ezin zaio gizarteari ideia faltsu hau helarazi: garraioaren isuri kutsatzaileak murrizteko bide bakarra dela errekuntza-autoak elektrikoekin ordezkatzea, ez baita ez nahikoa ez egingarria izango. Auto elektrikoak behar ditugu, bai, baina batez ere auto gutxiago behar ditugu gure kaleetan, mugitzeko modua aldatu behar dugu», azpimarratu du Joserra Becerra Berdeak EQUOko bozeramaileak.

  • Gainera, prestakuntza berdearen iritziz, premiazkoa da Eusko Jaurlaritzak gaur egungo Renove Planak alde batera uztea eta bere industria-politika birplanteatzea, etorkizuneko mugikortasunean lekurik izango ez duten ibilgailu kutsagarrien fabrikazioa eta salmenta bultzatzen jarraitzeko.

Erakundeek behin eta berriz adierazi dute ibilgailuen elektrifikazioa dela garraioaren emisio kutsagarriak murrizteko irtenbide nagusiahorixe erakusten du NTDD automobilak huts egindako euskal auto elektrikoa berriro abiarazteak, orain Lakota izena jarri dioten Hiriko zaharrari–, Euskadiko Alderdi Berdeak ohartarazi du ideia faltsu horrek atzeratu egin dezakeela egungo mugikortasun-ereduaren ezinbesteko eraldaketa, eredu guztiz jasanezina baita.

Berdeak EQUOk uste du ibilgailu elektrikoek mugikortasuna deskarbonizatzen lagun dezaketela eta onuragarriak izan daitezkeela ikuspegi jasangarri batetik ezartzen badira, baina ohartarazi du ibilgailu elektrikoen fabrikazioa ez dagoela ingurumen- eta gizarte-inpaktu negatiboetatik salbuetsita. Horregatik, errekuntza-motorra duten autoen parkearen ordez elektrikoak jartzea ez da nahikoa izango emisioak murrizteko, eta ezingo da ordeztu osorik.

Planteamendu engainagarri horren aurrean, alderdi berdeak desplazatzeko eta hiri-espazioa ulertzeko dugun modua benetan aldatzea proposatzen du. Ibilgailu elektrikoaren beharrezko garapena ezin da aitzakia izan mugitzeko dugun modua ez aldatzeko. “Auto elektrikoak behar ditugu, bai, baina, batez ere, auto gutxiago behar ditugu gure kaleetan eta gure mugikortasunaren beste ikuskera bat. Ezinbestekoa da paradigma aldatzea”, azpimarratu du Joserra Becerra Berdeak EQUOko bozeramaileak.

Ildo horretan, alderdi berdeak dio garraioaren kudeaketari ekin behar zaiola helburu nagusitzat hartuta ibilgailu pribatuen erabilera eta mendekotasuna murriztea (elektrikoak zein errekuntzakoak), egindako distantziak gutxitzea eta mugikortasun aktiboaren eta garraiobide kolektibo eta partekatuen aldeko apustu sendoa egitea. Becerrak adierazi duenez, auto pribatuak bazterreratuko dituzten hirigintza-ereduen alde egiten dugu, eta lehentasuna ematen diogu garraio publikoko sare integral eta jasangarri bati, mugikortasun aktiboarekin batera, oinezkoentzako, zerbitzuentzako eta berdeguneentzako espazio publikoa berreskuratu ahal izateko.

Mugikortasuna elektrifikatzeko inbertsio publikoei dagokienez, Berdeak EQUOk defendatzen du Renove planak ibilgailu elektrikoaren ezarpena jasangarriagoa eta lehiakorragoa den sektoreetan zentratzea, hala nola car-sharing ekimenetan, hala nola garraio publikoan, salgaien hiri-logistikan edo landa-eremuko mugikortasunean, Eusko Jaurlaritzaren egungo Renove Planetan jarri beharrean, horiek auto kutsatzaileen fabrikazioa eta salmenta bultzatzen jarraitzen baitute.