EQUO Berdeak-ek Eusko Jaurlaritzari eskatu dio AHTren obretatik funtsak ken ditzala TUVISA eta beste garraio-enpresa batzuk finantzatzeko, COVID-19ren murrizketek eragindako zulo ekonomikoaren aurrean Gaur egun, Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontuek abiadura handiko trenaren obretarako duten 90 milioi euroko partida TUVISA bezalako garraio-enpresa publikoak salbatzeko erabil daiteke. EQUO Berdeak-ek adierazi du une honetan, garraioko udal-enpresen jarraipena bermatzea izan behar dela lehentasuna eta, horregatik, unean uneko laguntza zuzenaz gain, finantzaketa-tresnak lege bidez garatzea ere eskatzen du. COVID-19ren pandemiarekin lotutako neurrien ondoriozko mugikortasun-murrizketek oso beherakada malkartsua ekarri dute garraio publikoaren erabiltzaileen kopuruan, % 90etik gorako beherakadekin. Beherakada horren ondorioz, sarrerak “nabarmen” jaitsi dira txartelak saltzeagatik, eta horrek egoera ekonomiko oso konprometituan jarri ditu hiri-garraioko enpresa publikoak. Udalek beren kabuz estali ezin duten zuloa. Ondorioz, egoera kritiko horren aurrean, EQUO Berdeak-ek Eusko Jaurlaritzari eskatu dio likidezia txerta dezala hiri-garraioko udal-enpresetan, hala nola TUVISAn. Horretarako, alderdi berdeak gaur egun aurrekontu autonomikoetan Abiadura Handiko Trenaren (AHT) obretarako 90 milioi euroko zenbatekoarekin agertzen diren partidak berbideratzea proposatu du. Adibidez, larrialdietako galeriak egokitzeko 12 milioi euroak gordetzea bideragarria izango litzateke, tunelak ez baitira epe laburrean edo ertainean martxan jarriko. Garraioko udal-enpresentzako COVID-19 larrialdietarako laguntza-lerro horretaz gain (2020ko ekitaldirako kontuak onbideratzea ahalbidetuko lukeena), E Berdeak-ek proposatzen du haratago joatea eta garraio publikoko enpresa horien bideragarritasun ekonomikoa bermatzea, Udal Garraio Publikoa Finantzatzeko Euskal Legea onartuz edo, bestela, Euskadiko Mugikortasun Iraunkorraren Legean hobekuntzak sartuz. “Orain, inoiz baino gehiago, TUVISA bezalako enpresen bideragarritasuna bermatu behar da. Udalek ez dute gaitasun nahikorik une zail hauetan beren garraio-enpresen finantzaketa bermatzeko. Horregatik, beharrezkoa da Eusko Jaurlaritzak laguntza ematea eta helburu horrekin aparteko funtsak bideratzea. Gainera, funtsezkoa da legez finantzaketa ona bermatzea hiriko garraio publikoaren zerbitzuaren kalitatea ezin hobea izan dadin, eta mugikortasun jasangarrian aurrera egiteko”, esan dute alderdi berdetik.

  • Gaur egun, Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontuek abiadura handiko trenaren obretarako duten 90 milioi euroko partida TUVISA bezalako garraio-enpresa publikoak salbatzeko erabil daiteke.
  • EQUO Berdeak-ek adierazi du une honetan, garraioko udal-enpresen jarraipena bermatzea izan behar dela lehentasuna eta, horregatik, unean uneko laguntza zuzenaz gain, finantzaketa-tresnak lege bidez garatzea ere eskatzen du.

COVID-19ren pandemiarekin lotutako neurrien ondoriozko mugikortasun-murrizketek oso beherakada malkartsua ekarri dute garraio publikoaren erabiltzaileen kopuruan, % 90etik gorako beherakadekin. Beherakada horren ondorioz, sarrerak “nabarmen” jaitsi dira txartelak saltzeagatik, eta horrek egoera ekonomiko oso konprometituan jarri ditu hiri-garraioko enpresa publikoak. Udalek beren kabuz estali ezin duten zuloa.

Ondorioz, egoera kritiko horren aurrean, EQUO Berdeak-ek Eusko Jaurlaritzari eskatu dio likidezia txerta dezala hiri-garraioko udal-enpresetan, hala nola TUVISAn. Horretarako, alderdi berdeak gaur egun aurrekontu autonomikoetan Abiadura Handiko Trenaren (AHT) obretarako 90 milioi euroko zenbatekoarekin agertzen diren partidak berbideratzea proposatu du. Adibidez, larrialdietako galeriak egokitzeko 12 milioi euroak gordetzea bideragarria izango litzateke, tunelak ez baitira epe laburrean edo ertainean martxan jarriko.

Garraioko udal-enpresentzako COVID-19 larrialdietarako laguntza-lerro horretaz gain (2020ko ekitaldirako kontuak onbideratzea ahalbidetuko lukeena), E Berdeak-ek proposatzen du haratago joatea eta garraio publikoko enpresa horien bideragarritasun ekonomikoa bermatzea, Udal Garraio Publikoa Finantzatzeko Euskal Legea onartuz edo, bestela, Euskadiko Mugikortasun Iraunkorraren Legean hobekuntzak sartuz.

“Orain, inoiz baino gehiago, TUVISA bezalako enpresen bideragarritasuna bermatu behar da. Udalek ez dute gaitasun nahikorik une zail hauetan beren garraio-enpresen finantzaketa bermatzeko. Horregatik, beharrezkoa da Eusko Jaurlaritzak laguntza ematea eta helburu horrekin aparteko funtsak bideratzea. Gainera, funtsezkoa da legez finantzaketa ona bermatzea hiriko garraio publikoaren zerbitzuaren kalitatea ezin hobea izan dadin, eta mugikortasun jasangarrian aurrera egiteko”, esan dute alderdi berdetik.